.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دست مازندراني‌ها انتخاباتي شد

انتخابات در مازندران با حضور با‌شكوه مازني‌ها آغاز شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، همزمان با سراسر كشور، انتخابات در مازندران راس ساعت مقرر آغاز شد.

رئيس ستاد انتخابات استان مازندران با حضور در ستاد انتخابات مازندران در جمع خبرنگاران گفت: از جمعيت ۳ ميليوني استان مازندران بيش از يك ميليون و ۹۱۵ هزار نفر در مازندران واجد شرايط راي دادن در دهمين دوره انتخابات هستند.

جواد قناعت اظهار داشت: براي برگزاري انتخابات ۲ هزار و ۷۰۶ شعبه اخذ راي در نظر گرفته شد كه از اين تعداد هزار و ۹۵۶ شعبه ثابت و ۷۵۰ شعبه سيار است.

معاون سياسي ـ امنيتي استاندار مازندران خاطرنشان كرد: از اين تعداد هزار و ۱۱۰ شعبه ثابت براي مناطق شهري و ۵۹۶ شعبه در مناطق روستايي و ۵۷ شعبه براي مناطق شهري در نظر گرفته شده است.

وي اضافه كرد: بيش از ۴۰ هزار نفر به طور مستقيم براي نظارت و اجراي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در استان فعاليت مي‌كنند.

قناعت تعداد تعرفه‌هاي دريافت شده از ستاد انتخابات كشور را ۲ ميليون و ۹۸۰ هزار برگ است، بيان داشت: دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ۱۷ شهرستان و ۲۸ بخش مستقل در استان برگزار مي شود.

مسئول كميته حقوقي ستاد انتخابات استان نيز در جمع خبرنگاران وظايف اصلي اين كميته را پيگيري مسائل مربوط به قانون و آيين‌نامه اجرايي كه نياز به نظر كارشناسي حقوقي دارد، بيان كرد و گفت: هماهنگي با كميته حقوقي ستاد انتخابات كشور در خصوص بعضي از مواد قانوني كه مورد اختلاف هيئت اجرايي و نظارت است، از جمله اين وظايف است.

عليرضا جمشيدي پيگيري تخلفات انتخاباتي و تبليغاتي، رفع ابهامات و شبهات حقوقي، پاسخگويي به منتقدان و دفاع حقوقي از سلامت انتخابات را از جمله وظايف ديگر كميته حقوقي برشمرد.

وي تشكيل كميته حقوقي با حضور اعضاي حقوقي دفتر امور اجتماعي و شوراهاي استانداري، كارشناس حقوقي بازرسي، ثبت احوال، صدا و سيما و دادگستري، تدوين جزوه مربوط به مواد حقوقي و قانوني تخلفات تبليغاتي و اخذ راي و مجازات‌هاي آنها و ارسال آن به ستادهاي تبليغاتي نامزدهاي رياست جمهوري براي رعايت قانون توسط مسئولان ستادهاي تبليغاتي، تعيين رابطين حقوقي با معرفي فرمانداران شهرستان هاي ۱۷ گانه و صدور ابلاغ توسط مسئول كميته حقوقي استان براي نظارت حقوقي بر روند تبليغات و اخذ راي و جمع‌آوري گزارش تخلفات تبليغاتي و گزارش آنها به دبيرخانه ستاد و كميته حقوقي ستاد انتخابات كشور و در صورت لزوم مراجع قضايي را از ديگر كاركردهاي اين كميته بيان كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.